• Phone: +40 758 099 660
  • office@smeprojects.ro
  • Piata Walter Maracineanu, nr. 1-3, etaj 1, Sector 1, București

Nu mai este o noutate faptul că aproximativ 99% dintre start-up-uri nu reușesc să supraviețuiască în primii zece ani de activitate, iar motivul principal al acestei rate ridicate de eșec este că majoritatea antreprenorilor încep o afacere nepregătită și cu o atitudine greșită.

1. Atitudinea corectă

Modul de gândire este fundamentul fiecărei afaceri de succes și motivul este pentru că percepția dvs. determină modul în care faceți afaceri. Modul de gândire determină misiunea dvs. de afaceri, viziunea, cultura afacerii dvs. și etica profesională. Majoritatea oamenilor încep o afacere deoarece cred că a construi o afacere este cea mai rapidă cale de a face bani și de a se îmbogăți. Unii încep o afacere pentru că doresc să fie propriul lor șef și fac lucrurile în felul lor; în timp ce alții încep o afacere doar pentru a-și plăti un salariu decent lunar. În timp ce a câștiga bani din afacerea dvs. nu este o idee proastă, nu trebuie să uitați niciodată că obiectivul dvs. principal trebuie să fie acela de a oferi valoare și de a avea grijă de clienți.

2. O idee corectă pentru afacere

Următorul factor de succes este existența unei idei bune de afaceri. Acesta este un factor esențial și evident în secretele de succes ale fiecărei afaceri, deoarece o idee mare se traduce într-un produs/serviciu important. Dar ideea dvs. de afaceri nu trebuie să fie ceva foarte special pentru a avea succes. Poate fi fie un produs sau serviciu nou, fie o oportunitate care există, dar trebuie îmbunătățită. Cu toate acestea, cel mai important factor de succes este că ideea dvs. trebuie să aibă în cele din urmă cerere. Trebuie fie să rezolve o problemă, fie să fie satisfăcută o nevoie; acest lucru, la rândul său, va crea o piață.

3. Capital (finanțare)

Unii experți spun că afacerile online nu au nevoie de capital pentru a rezista. Cu toate acestea, adevărul este că capitalul este crucial pentru succesul și supraviețuirea tuturor tipurilor de afaceri. Dar un punct critic pe care vrem să îl subliniem este faptul că finanțarea nu este cel mai important factor pentru construirea unei afaceri de succes. Motivul pentru această afirmație este faptul că au existat întreprinderi cu lichiditate excesivă, dar care au eșuat. Deci nu este vorba doar de a avea banii, ci de a ști cum să folosiți banii și de a avea oamenii potriviți să vă execute planurile.

4. O echipă puternică

Puteți deveni un antreprenor sau intraprenor de succes, dar pentru a fi un proprietar al unei afaceri de succes, aveți nevoie de o echipă. Nu vorbim despre personalul sau angajații obișnuiți, ci despre asamblarea unei echipe de afaceri care oferă direcția strategică și executarea planurilor. Fiecare membru al echipei dvs. trebuie să fie competent, testat și dovedit în diferitele domenii. Pentru a obține cel mai bun rezultat, este recomandabil să vă împărțiți echipa în două:

– echipa internă, care ar trebui să cuprindă indivizi care realizează operațiunile zilnice ale afacerii dvs. Acestea includ contabilul dvs., managerul de operațiuni, echipa de dezvoltare a produsului etc.

– echipa externă, poate să nu existe în cadrul afacerii, dar aceasta oferă servicii profesionale strategice și sfaturi de care aveți nevoie pentru a vă dezvolta afacerea. Facem referire la un consultant, mentor, avocat sau bancher, strateg de taxare, etc.

5. Alegerea momentului potrivit

Nimic nu omoară o afacere mai rapid decât luarea de decizii iraționale, asumând riscuri inutile sau făcând mișcări de afaceri nepotrivite. Pentru a atinge punctul culminant al succesului în afaceri, trebuie să aveți un plan strategic și o echipă pentru a executa un astfel de plan. Dar, cel mai important, trebuie să executați un astfel de plan la momentul potrivit. Am văzut întreprinderi cu potențial eșuează doar pentru că și-au anunțat inovarea prea devreme; prin urmare, trezind atenția concurenței.

6. Networking

În cursul construirii afacerii dvs., trebuie să vă construiți și rețeaua de afaceri. Unii o numesc rețea de afaceri, în timp ce alții o numesc alianță strategică sau o conexiune politică, dar este cert că este foarte important să construim o astfel de rețea. Majoritatea întreprinzătorilor cunosc puterea rețelelor interne. Este treaba ta ca antreprenor să consolidezi relațiile cu colegii, mentorii și alți actori cheie ai afacerii. Rețelele interioare oferă direcții, sprijin și un număr tot mai mare de persoane care să ajute.

7. Adaptabilitatea

O afacere de succes se datorează capacității sale de adaptare la schimbări. Lumea afacerilor este plină de evenimente neașteptate și surprize. Cu alte cuvinte, nu este niciodată statică și este imprevizibilă. Adaptabilitatea vă permite să răspundeți la circumstanțe și să rămâneți competitivi. Îți păstrează afacerea într-o stare lichidă, făcând astfel posibil ca afacerea ta să se adapteze la orice situație.

8. Integritatea

Unul dintre criteriile nespuse dar importante pentru construirea unei afaceri de succes este integritatea. Fiind cinstit și deschis față de afacerea dvs. vă ajută compania să crească și să vă dezvolte individualitatea. Trebuie să fii cinstit cu angajații, clienții, furnizorii, asociații, investitorii etc.

9. Competența

Dintre factorii de succes de afaceri enumerați aici, competența este cea mai importantă. De ce? Motivul este că, fără competență, toți ceilalți factori sunt nuli și irelevanți. Chiar și cu tot capitalul, ideile și clienții din lume, dacă nu sunteți suficient de competent pentru a le gestiona, le veți pierde în timp. Ce este competența? În termeni simpli, competența este o combinație de cunoștințe despre afaceri, o înțelegere aprofundată a industriei sau sectorului și o experiență construită de-a lungul anilor. Competența este factorul cheie pe care îl au investitorii înainte de a decide dacă să investească într-o companie sau nu.

10. Atragerea unor clienți loiali

Motivul pentru care sunteți în afaceri este pentru a servi clienții și dacă afacerea dvs. nu poate servi clienților, atunci nu prezintă utilitate și nu va funcționa. Dar servirea clienților nu este suficientă pentru a asigura o supraviețuire a afacerilor și eventuala reușită. Pentru a reuși, trebuie creată o sumă de clienți loiali, trebuie să le faceți o promisiune specifică și să le îndepliniți promisiunea.

Proiectul Diaspora ReSTART contribuie la dezvoltarea abilităților dumneavoastră antreprenoriale prin activități de formare online, consiliere, mentorat și prin oferirea unui suport financiar semnificativ pentru începerea unui business în România (40.000 Euro). Acest pachet de servicii integrate poate fi accesat numai dacă te înregistrezi în proiect, la adresa de e-mail stefan.corcodel@smeprojects.ro. Pentru mai multe detalii cu privire la proiect ne poți contacta telefonic la 004.021.312.68.93 sau 004.0740.404.411.

Sursa informațiilor: https://www.profitableventure.com/factors-that-make-a-business-successful/. 

Add Your Comments

Icon

Your email address will not be published. Required fields are marked *