• Phone: +40 758 099 660
  • office@smeprojects.ro
  • Piata Walter Maracineanu, nr. 1-3, etaj 1, Sector 1, București

Daca ti s-ar cere sa descrii antreprenorul tipic, ce cuvinte ai folosi? Pasionat? Dedicat? Optimist? Desigur, toate acestea se potrivesc. Insa, conform antreprenorilor care recunosc potentialul de succes, si “nesigur” si “scandalagiu” sunt epitete caracteristice antreprenorilor. Ai trasaturile descries mai jos? Daca raspunsul este pozitiv, atunci sunt sanse mari sa fii antreprenor (daca nu si in practica, macar cu sufletul).

1. Sunteți oameni de acțiune
Barbara Corcoran, fondatorul grupului The Corcoran Group și co-star al show-ului TV Shark Tank, spune că oamenii care au un concept, dar nu neapărat o strategie detaliată, au mai multe șanse să aibă acel spirit antreprenorial necesar pentru succes. „Nu-mi plac antreprenorii cu planuri de afaceri frumoase”, spune ea. Recomandarea lui Corcoran? „Inventați pe parcurs”, mai degrabă, decât să petreceți timp scriind un plan la birou. De fapt, ea crede că cei care studiază afacerile ar putea fi predispuși la realizarea unor analize mult mai lungi decât ar fi necesar.

2. Esti speriat
„Mulți antreprenori considerați ambițioși sunt, de fapt, nesiguri”, spune Corcoran. Când evaluează investițiile potențiale, ea adaugă: „Vreau pe cineva care este speriat de moarte.” Cei care sunt nervoși în ceea ce privește eșecul pot deveni foarte dedicați și dispuși să facă tot ce este nevoie pentru a reuși. Dacă vă simțiți nesigur, utilizați această emoție pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele de afaceri.

3. Știi să utilizezi bine resursele de care dispui
„Una dintre emisiunile mele preferate de televiziune a fost MacGyver”, spune Tony Hsieh, antreprenor și CEO al Zappos din Las Vegas, „pentru că nu avea toate resursele necesare, dar a reușit cumva. În cele din urmă, cred că este vorba despre a fi un antreprenor: „Nu este vorba de a avea resurse suficiente, explică el, ci de a utiliza foarte eficient ceea ce aveți.

4. Sunteți atent la fluxul de numerar.
Înainte de a înființa Brainshark, un furnizor de software pentru productivitatea vânzărilor, Joe Gustafson (antreprenor în serie) a lansat o afacere numită Relational Courseware. „Singura chestie la care mă gândeam a fost fluxul de lichiditati”, recunoaște el. „Au existat șapte momente în istoria de opt ani a companiei, când eram în zile de salariu și nu aveam destui bani pentru a o face”. Cum a răspuns? „În primele zile, ați putea să vă puneți cheltuieli pe cartea dvs. de credit personală, dar acest lucru nu poate fi utilizat la infinit”, spune el. „Aveți nevoie de bani”.

5. Nu cereți permisiunea.
Stephane Bourque, fondatorul și CEO al Incognito Software din Vancouver, Incognito Software, spune că adevăratele tipuri de antreprenori sunt mult mai probabil să ceară iertare decât permisiunea, forțând să abordeze oportunitățile sau problemele pe care le recunosc. „Antreprenorii nu sunt niciodată mulțumiți de status quo-ul”, spune Bourque, care a descoperit că el nu era destinat lumii corporatiste atunci când cele mai bune modalități de a face lucrurile au fost interpretate drept critici nedorite de către șefii săi. „Mi-aș dori ca angajații mei să se confrunte cu mai multe probleme”, pentru că arată că sunt în căutarea oportunităților.

6. Nu cunoașteți sentimentul de frică
În cazul în care cei mai mulți evită riscul, antreprenorii văd potențialul, spune Robert Irvine, bucătarul și gazda unei emisiuni cunoscute de TV. Adevărații antreprenori nu se tem să-și folosească casele și să-și folosească soldurile cărților de credit pentru a acumula fondurile de care au nevoie pentru a crea o nouă afacere. În unele privințe, spune el, aceștia sunt optimistii finali, deoarece cred că investițiile lor de timp și bani vor fi în cele din urmă plătite.

7. Salută schimbarea
„Dacă aveți doar un rezultat acceptabil în minte, șansele dvs. de a face acest lucru sunt slabe”, avertizează Rosemary Camposano, președinte și CEO al lanțului Halo Blow Dry Bars din Silicon Valley. Ea spune că dacă sunteți dispuși să ascultați, clienții dvs. vă vor arăta care dintre produsele sau serviciile dvs. oferă cea mai mare valoare. 

8. Iți plac provocările
Când se confruntă cu probleme, mulți angajați evită să-și asume răspunderea. Antreprenorii, pe de altă parte, se ridică cu această ocazie. „Provocările îi motivează să muncească mai mult”, spune Jeff Platt, CEO al francizei Sky Zone Indoor Trampoline Park. „Un antreprenor nu crede că nimic este insurmontabil … Analizeaza adversitatea și continuă să meargă”.

9. Te consideri un outsider.
Întreprinzătorii nu sunt întotdeauna acceptați, spune Vincent Petryk, fondatorul companiei JP Licks, un lanț de magazine de înghețată din Boston. Ele pot fi văzute ca fiind convingătoare, ciudate și exigente – dar acest lucru nu este neapărat un lucru rău. „Ei sunt adesea respinsi pentru ca sunt diferiti intr-un fel si asta doar face ca ei sa lucreze mai mult”, spune Petryk. Cazul în cauză: În loc să copieze ceea ce făceau majoritatea celorlalte magazine de înghețată, inclusiv cumpărarea de la aceiași furnizori bine cunoscuți, Petryk și-a falsificat propria cale pentru J.P. Licks, dezvoltând deserturi gândite de la 0, cu gusturi îndrăznețe.

10. Vă recuperați repede.
Este o noțiune populară că antreprenorii de succes eșuează repede și nu reușesc prea des. Pentru Corcoran, trucul constă în viteza de recuperare: Dacă ai suferit un eșec, rezistă nevoii de a-ți face rău sau să-ți pară rău pentru tine. 

11. Ascultați.
Actrita Jessica Alba, co-fondatoare si presedinte al companiei The Honest Company din Santa Monica, California, care vinde produse pentru copii, noteaza ca „este important sa te inconjori cu oameni mai inteligenti decat tine si sa asculti idei care nu sunt ale tale. Sunt deschisa la idei care nu sunt ale mele, pentru că cred că succesul presupune comunicare, colaborare și, uneori, eșec „.

12. Te concentrezi asupra a ceea ce contează (când îți dai seama ce contează).
„Antreprenorii s-au prabusit si si-au revenit pana cand au avut succes”, spune Micha Kaufman, co-fondator si CEO al Fiverr. În timpul lansării lui Fiverr, în loc să încerce să se ocupe de „un număr nesfârșit de provocări potențiale”, Kaufman și echipa sa s-au concentrat asupra „celei mai mari provocări pe care o are fiecare piață: construirea de lichidități. Fără lichiditate, nu există nicio piață. ”

Sursa informațiilor: https://www.entrepreneur.com/article/243054.