Proiectul Diaspora ReSTART oferă tuturor persoanelor înregistrate în grupul țintă oportunitatea de a participa la curs online dedicat dezvoltării abilităților antreprenoriale. Cursul se desfășoară pe durata a 120 de ore și a fost pregătit de specialiști cu experiență internațională în acest domeniu.
Programa cursului este descrisă mai jos, cursul fiind structurat pe 4 sectiuni majore: Antreprenoriat si legislatie, Managementul afacerii, Dezvoltare durabila si Planul de afaceri (care este tratat separat tocmai pentru a veni in sprijinul celor interesati in accesarea schemei de minimis).
Sectiunea 1, Antreprenoriat si legislatie, cuprinde 2 teme:
– Introducere in antreprenoriat (2 ore teorie, 2 ore practica) – include ca unitati: Conceptul de antreprenoriat si competenta antreprenoriala, Profilul si aptitudinile unui antreprenor si Competentele antreprenorului si are ca scop insusirea de catre participanti a notiunilor si principiilor esentiale in activitatea antreprenoriala.
-Initierea unei afaceri, Legislatia aplicabila mediului de afaceri din Romania (3 ore teorie, 4 ore practica) – include ca unitati: Ideea de afacere si Planificarea si conducerea unei afaceri, tratand pasii de urmat pentru infiintarea unei afaceri in Romania si legislatia aferenta.
Sectiunea 2, Managementul afacerii, consta in parcurgerea urmatoarelor 7 teme:
– Managementul personalului (2 ore teorie, 2 ore practica) – se refera la comunicare si munca in echipa, leadership, tehnici de luare a deciziilor si analiza organizationala;
– Contabilitate si fiscalitate (3 ore teorie, 4 ore practica) – include elementele de baza ale contabilitatii pe care orice antreprenor trebuie sa le stie;
– Strategii de dezvoltare si riscurile afacerii (3 ore teorie, 6 ore practica) – include aspectele de dezvoltare strategica a afacerii
– Analiza macroeconomica si plasarea pe piata. Strategia de marketing (8 ore teorie, 12 ore practica) – include atat aspectele de analiza macroeconomica necesare antreprenorului (cu accent pe analiza PESTLE), cat si elemente de marketing al afacerii;
– Politica de promovare (8 ore teorie, 12 ore practica) – se concentreaza pe tehnici si instrumente de promovare si pe achizitii, inclusiv asupra comertului online;
– Finantarea unei afaceri (4 ore teorie, 4 ore practica) – se concentreaza pe identificarea surselor de finantare, atragerea acestora si calculul indicatorilor financiari, in special analiza cost-beneficiu;
– Dezvoltarea produselor/serviciilor afacerii (4 ore teorie, 6 ore practica) – asigura informatii privind elementele necesare dezvoltarii si protejarii drepturilor asupra produsului, brandului si a tehnologiilor.
Sectiunea 3, Dezvoltare durabila, contine o singura tema cu acelasi titlu, urmarind ca participantii sa inteleaga si sa foloseasca conceptul si principiile dezvoltarii durabile in afacerea lor. I se dedica 3 ore de teorie.
Sectiunea 4, Planul de afaceri (10 ore teorie, 18 ore practica) – urmareste intelegerea utilitatii unui plan de afaceri pentru o afacere aflata la inceput, nevoia pentru realizarea unui astfel de plan, structurarea planului in conformitate cu o serie de capitole cheie si interpretarea datelor cuprinse in planul de afaceri.
Pentru a vă verifica eligibilitatea și pentru înregistrarea în proiect, vă invităm să consultați pagina Înscriere.
Copyrights © 2017 All Rights Reserved, Powered by CNIPMMR.